Waarom De Aandrijfriem Van Uw Zero-Turn-maaier Steeds Losraakt

Waarom De Aandrijfriem Van Uw Zero-Turn-maaier Steeds Losraakt + Probleemoplossing

Deel het

LinkedIn

WhatsAppen

Het kan frustrerend zijn als de aandrijfriem van uw zero-turn maaier losraakt. Het uitdagende deel is het identificeren van de oorzaak van het probleem om het aan te pakken.

Een versleten riem of beschadigde onderdelen van de spindelbehuizing kunnen de reden zijn dat de aandrijfriem van uw zero-turn maaier steeds loskomt. Om meer uit te werken, volgen hier onze tips voor het oplossen van problemen met gazononderhoud om u te helpen.

1. Losse Riem Van De Zero-Turn-maaimachine

U moet de staat van uw maairiem regelmatig inspecteren. Als u tekenen van slijtage ziet, zoals barsten en een gepolijst uiterlijk, moet u de riem vervangen door een nieuwe.

2. Schade Aan De Riemhouder

De riemhouder is een optioneel onderdeel op alle zero-turn maaiers. Het beveiligt de positie van de riem en voorkomt dat deze van zijn plaats glijdt, zoals de naam al doet vermoeden. Het raakt de riem niet helemaal aan, maar zit er wel dicht bij.

U kunt de houder met een hamer rechtzetten als deze verbogen is. Als de houder te stijf is om terug te buigen in zijn oorspronkelijke positie, kunt u deze vervangen door een nieuwe.

3. Versnipperde Dekriem

Wanneer een riem versnipperd raakt, wordt deze vatbaar voor breuk. Twee dingen zijn hiervoor verantwoordelijk wanneer de riem tegen een verplaatste beugel wrijft en wanneer deze niet goed is uitgelijnd rond de poelies. Dus als de riem samen met de hoeken begint te versnipperen, controleer dan of de riem correct is geïnstalleerd.

Raadpleeg de machinehandleiding voor de juiste manier om de riem uit te lijnen. Op sommige zero-turn maaiers is een sticker opgenomen die laat zien hoe de riem op de juiste manier in de poelie moet worden geïnstalleerd.

Inspecteer daarna op een verplaatste beugel. Indien gevonden, pas het aan. Als u ook ontdekt dat de beugel glimmend is, is dit een indicatie dat u deze moet vervangen.

4. Beschadigde Lagers In Poelie Of Spil

Een andere reden waarom de aandrijfriem van uw zero-turn maaier constant loskomt, is een slecht lager in de poelie of spil. Dit onderdeel is waar het mes aan het dek wordt bevestigd.

Een beschadigd lager kan ervoor zorgen dat het blad wiebelt, vooral bij blootstelling aan hoge snelheden. Gedurende deze tijd kan de wiebeligheid resulteren in overmatige trillingen waardoor de riem uit positie kan raken.

Toegang tot de onderkant van het deck is een manier om te bepalen of je lagers slecht zijn. Trek beschermende handschoenen aan en pak elk uiteinde van het mes vast om het te wiegen.

Als het mes niet stevig op de spil is bevestigd maar u een kloppend geluid of ongebruikelijke bewegingen hoort, is het waarschijnlijk dat het lager beschadigd is en moet worden vervangen.

Om te controleren of het lager in de poelie in goede staat verkeert, draait u de poelie langzaam met uw hand rond. Als het lager in de poelie niet in goede staat is of als u een klikgeluid hoort, dient u deze te vervangen.

Bij sommige zero-turn maaiers kunt u het lager niet vervangen. U moet de hele behuizing vervangen omdat het lager is afgedicht.

5. Beschadigde Spanrolsteun Of Veer

Een spanrolbeugel herbergt de veer. Door een gat in de beugel hecht de veer zich aan de meelooprol. Als het gat groter is dan normaal, veroorzaakt dit trillingen, waardoor uiteindelijk de veer eraf valt.

Een beschadigde spanrol of veer kan ervoor zorgen dat de aandrijfriem uit positie springt. U kunt de hele spanrol of de veer vervangen, afhankelijk van hoe ernstig de schade is. Ons technisch team adviseert u om beide te vervangen voor een optimaal rendement.

6. Vuil Zit Vast In De Groeven

Vuilophoping is nadelig voor de prestaties van een maaier. U moet het dus uit de buurt van de machine houden door goede reinigingspraktijken toe te passen. Vuil, zoals stenen, knikkers en stokken, kan vast komen te zitten in de groef van de poelie en de riem dwingen los te laten.

7. Roest- Of Olieophoping

Door olielekkage en roest kan de riem van de poelie glijden. Wanneer de olie in het dek in de riem terechtkomt, kan deze eraf glijden. Niet alleen dat, het kan ervoor zorgen dat de riem opzwelt als hij voor een langere periode wordt achtergelaten.

Reinig eerst de olie en dicht vervolgens de lekken. Vervang de dekriem als deze beschadigd is.

Roest kan ervoor zorgen dat de riem uitdroogt en zelfs barst. Verwijder alle roest van de onderdelen en vervang de poelie door een nieuwe.

8. Off-Balance Montagesysteem

Als het montagesysteem niet in balans is, heeft dit invloed op de positie van het maaidek, en een ongebalanceerd maaidek kan ertoe leiden dat de maairiem van uw Cub Cadet losraakt. Controleer of het dek goed is gemonteerd en of er onderdelen ontbreken.

Conclusie

Het is geen goed idee om het zero-turn maaimes direct nadat het is losgekomen te vervangen. Voer in plaats daarvan een grondige inspectie uit om het probleem op te sporen. Het zijn meestal de componenten van de riem die ervoor zorgen dat hij eraf springt.

Dankzij onze experts heb je een idee waardoor de riem los kan raken en hoe je dit kunt verhelpen.